3.19.2009

Sambutan Maulidulrasul

Syukur Alhamdulillah, minggu nie aku balik kampong meraikan Maulidul rasul. Sampai je rumah, parent aku buat suprise, renovate umah.. banyak betul pitis dia. Patutla beria2 suruh kitaorg balik. Boleh tahan gak letih nyer sebab kene kemaskan balik area51.. 14hb Mac 09' Sambutan Maulidul Rasul kat masjid plak. Tak pasal2 big boss aku force aku jadi juri untuk pertandingan mewarna antara Kanak2. Kalo umur 20+ boleh gak cover2 curi line skodeng awek pasir mas kite. Habis je pertandingan mewarna, so giliran aku plak untuk mengcompile variasi arts bebudak. Aku nyer evaluation sonang je cik adik, aku tengok saper kaler unta nampak cute, so yang tu yg short listed. Boleh tahan jgk migrain nak buat decision sorang2.

Lepas jer solat zohor, sambuatan maulidul rasul kat umah aku plak. kali ni Aku jadi Berdozer untuk angkut sisa2 makanan org lain.. hampeh tul. Masa nie lah kita boleh nampak saper yg kaki layan kambing ke idak. So, tak banyak aku nak citer pasal sambutan maulid kat umah sbb aku malas nak melayan tetamu dgn soklan yg sama setiap masa.. 'bila nak beli kete?', 'bila nak kawin' dan macam2 soklan essei yg lain. So, aku give up aku pi layan laptop aku lagi bagus.

Then malam dah nampak rupa.. so, aku pack barang2 aku untuk berangkat merantau ke Bangi plak. Kali ni aku betul2 kene injek ngan chikungunya. Masa atas bas tu, tetiba lak rasa dahaga. Time tu kira dah sampai kuala krai. So, aku bukak lah botol air yg aku bawak dari rumah. Sekali teguk, dua kali teguk.. aku terdiam kejap. Otakku agak ligat berpusing. Ati aku dah mula rasa merudum. Aku ushar balik dalam botol tu.. nampak jernih je, cam xde pepe pon, siap bole bela ikan pari lagi nih. Ade la dlm beberapa saat utk aku compile and check the syntax.. baru la dpt detect.. rupanya air yg aku bawak tu 'air gula', utk buat air sirap masa kenduri kat umah td. dem tul. Dek kerana air gula nyer pasal.. aku terus dilamun chikungunya sehingga pagi.. siap mimpi minum air Ali Cafe lagi tuh.. :)

No comments:

ADs