3.20.2009

Blood Spot

20hb March 2009 - The Path of Judgement.. Hari ni masih mengulangi solusi kedinginan. Masalahku dengan Bos and his favour staff makin parah. Meeting hari ni, sekali lagi merudumkan dignity Allied of Light. Dengan bangga nya Boss set Mak tiri tu as 'Icon' for Sharepoint. Wat the point behind that recognition?.. Bila boss ask about our opinion regarding the new platform, aku ngan selamba ckp mende tu 'leceh' and susah... malas nak ckp pjg. Same thing happen to others staff, except her. Dgn bongkak nyer dpn boss dia ckp 'Ape la korang sumer, mende camni pon korang dah give up. Aku dulu pon sama cam korang start xtahu langsung, tp aku buat research, learn from someone then now, dah mende tu dah jadi senang.' Weih mokcik, aku dah tahu la sumer tu, kitaorg saje je ckp leceh sbb kitarg dah muak dgn perangai ko tu je.. dalam ati je nih haha :)

Then, cam biasa boss akan naikkan dia nyer nama kononnya anything relate to that SP must refer to her. Mcm lah sumer mende dia tahu! Ayat yg paling meriap aku dgr.. i've never seen any Insentif yg korang buat except that mokcik tiri..so hw can i reward you with staff of the month.' Amboih pedas seh ayat tuh.. nampak sgt x appreciate hasil usaha yg kita buat sblm ni. Argh.. malas nak ckp kalau sekutu tu dah kene badi.. so after meeting, dgn perasaan merudum kitarg blah. Pastu cam biasa akan ade sessi ngumpat tahap hyper. Hope our next planning will prove to boss who we are and wat we capable of instead locking his eyes on that mak tiri.

K, kali nie citer lain sket.. Event berlaku bila aku nak pulang dari tempat keje. Then aku perasan moto aku hampir kehabisan minyak. Dah jejak pon huruf E. so aku cariklah stesen minyak Shell dekat2. So, sblm tol Sg. Besi tu ade la satu Shell yg aku tak penah jejak pon. So, aku amik line bg makan kat aku nyer moto besar. Hepi giler dia. Then aku taruk lak angin kasik kaw sket. So, aku and my precious moto kuarlah dr shell dgn muka hepi walaupon hujan renyai2 sket. Bile sampai je simpang depan, ade la 2-3 kete yg buat celako amik turn salah. Bila sampai hujung simpang, aku pon follow la kete depan sbb nak masuk balik simpang highway. Nyer buat nyer celaka, tiba2 je dia belok turn ke kiri, dah la xbagi signal, pastu amik turn salah.. aku pon break emergency, tp masa tu nasib aku agak malang sket sbb ade lopak air, then moto aku drifting sket.. kene la punggung kete dia. Masa tu aku dah tak dpt nak kawal moto aku, muka aku jatuh dulu kat atas jalan. moto aku plak tindih kaki aku.. Time tu aku dah tak dpt rasa kaki aku. Aku cuba angkat moto sebelah tgn sbb tangan kanan aku dah injured gile babeng. Tapi berat pulak moto tu, aku tarik kaki aku pon tanak kuar. Dalam kepala aku habis la kalo kete lain langgar. Paling aku geram sbb kete kancil tu berenti then blah bodo je.

Alhamdulillah mungkin tuhan nak tolong, ade la mamat india tlg angkatkan moto aku. Masa tu aku dah pening2, tak tahu nak pikir mende, aku ckp 'Thnkz la bro..' Masa tu aku nampak solex atas lantai, aku dah set kepala aku nak tibai mamat kete kancil tu ngan 'solex'. So, aku start moto aku walaupon dah mcm tanak hidup masa tu. Then, start je hidup, aku press gi kejar balik kete tu. Agak yakin gak aku ngan aku nyer image memory aku tuh.. kancil biru.. Bole tahan gak aku kejar kete tuh, then aku hentuk cermin kete dia.. masa tu aku diam je, aku pandang je mamat kete tu.. then aku tumbuk cermin dia.. masa tu mgkn dia dah cuak, then dia kuar dari kete, ' mintak maaf banyak2, bang' Aku sound dia kaw2. rasanya xpenah lagi aku marah org. Then pusing nyer pusing aku nyer demand pon dah jadi 2rat.. drp 5rat.. aku pon amik gambar and ic dia, so decide utk tunggu kat maybank sri kembangan. Sampai jer situ, aku nyer sakit dah jadi weng sket.. Dlm fikiran aku aku pikir macam mende tu mcm ade hikmah pon ade. So, aku mintak maaf sbb aku kasar bahasa ngan dia tadi. Then dia pon dah tolong aku bg antiseptik. Lepas advice aku blah.. hope dia sedar kesilapan dia.. Baik pulak ati aku. :)

No comments:

ADs