3.19.2009

The Dark Crisis

19hb March 09.. aku menyusuri pejabat ngan kemeja baru. Agak nya nie first time aku pakai kemeja belang, cam kuda belang rasanya. Tp as long as it is branded so aku ngan hepi melangkah jejak ke ofis aku. This time, aku harapkan suatu sinar baru dlm idup aku. Cam biasa aku memulakan pagi kerja ngan solat dhuha and solat hajat. Then masuk je ofis, member aku ckp dia kene jumpa ngan minah staff ni (kitaorg nyer team gak, kitrg pggl Mak Tiri sbb perangai bengis cam Singa liar). Aku dah agak mesti kene sound kaw2 nyer. Then aku proceed jer ngan task aku malas nak amik tahu hal org lain.

Then bila aku tgh syok buat keje, then dpt mesej dr Mak Tiri. Hampeh tul!.. aku reply mesej dia ckp 'xboleh jumpa sbb ade adhoc task kene siapkan cepat..' Aku dah agak bile dia panggil ke ofis dia, mesti nak tibai je keje dia. Tu pasal emel tanak guna, tepon xreti nak tekan.. Dia reply balik cakap 'kejap je.' Aku dah meruwap dah ni.. so aku pegi lah jgk, takut amik ati. Then sampai je sana, cam biasa 'yoh'.. malu gak aku sbb tempat dia duduk tu area member2 geng aku gak.. bdk programming. So aku jumpa gak, ngan harapan xde mende kritikal sgt. Then aku g blkg dia.. cam biasa, singa mula mengaum.. 'asal duduk blkng aku, take the chair and seat here.. let eyes meet eyes, dude!', aku buat muka seposen je.. malas layan.. aku bediri jgk blkg dia.. then muka dia dah bengang. 'I want you to tuck in ur shirt, NOW!!' Aku buat2 xdgr.. then aku ckp 'Ade ape ek?'.. Dia dah mula tension so dia bangkitkan isu lagi... 'who told u to change the look&feel ha?'..

Aku mulakan bicara aku slow and steady.. 'oh, yg tu A***A yg suruh... I dah fwd emel to boss and her, and they ask me to proceed jer with the design.' Then dia macam bengan sbb tak bgtahu dia, padahal boss dah assign aku ngan sorang lagi staff unit aku bulat2 utk handle this projek. Mgn gak sb dia dah tension giler sbb design yg aku buat kat website yg dia handle x selawa yg aku buat utk projek site aku tu. So mcm dia nak involve sekali la.. then mula la cari alasan sbb x ikut prosedur, polisi la, tak inform la..walhal boss and client nyer boss dah set dateline and suruh kitaorang proceed. So aku tanak projek tu jadi burden utk aku kalo tak siap, thats why aku integrate terus aku nyer design to that site. Np pon kalau nak reverb back to default view coz i juz already did that design, and ade banyak lagi priority task lain yg aku kene handle, so why not proceed je. Then dia cakap balik 'U not even know how to prioritize your work!' Yg ni buat aku panas.. sbb aku hari2 balik malam utk siapkan other task then dia perendahkan akunyer usaha selama ni.. dem!!

Then, suara dia dah makin naik, sampai tahap aku malas nak layan, so aku diam je... last bile dia dah bosan merenget.. aku ckp ' so, wat ur suggestion..' aku ulang kali2.. then dia bgtahu suruh update the progress.. walhal mende tu aku dah buat berkali2.. aku pon blah.. Habis dinding aku langgar, siap tendang pintu ofis lagi. Lantak lah org nak kata.. At least diorg tahu aku xsuka dia.

Kuar je ofis, staff unit aku yg lain cam perasan aku agak sindrom down je, so berlakulah proses mengumpat. Rupanya diorang nyer allied dah lama wujud. Baru aku tahu hati budi masing2. Mmg betul lah, x sumer bunga yg kita tgk tu wangi, dan tak sumer mende yg buruk itu najis.. Rupa2nya dia nyer link ngan boss mmg dah hyper sgt.. siap mengadu kat boss lagi. No wonder bos terus hantar emel kat kitrg remind about our performance. Yg plg best, masa dlm emel tu, emel dia jer yg takde.. confirm kaki report, and bos pon mmg pilih kasih.. dem. Hari ni aku dah dpt allied baru, and diorang pon mmg dah lama nak pindah unit lain.. Alhamdulillah at least ade gak tempat mengadu, instead aku pendamkan perasaan tu. Pepepun, at least pas ni aku dah nampak halatuju aku kat mana. And hope it will become reality soon, InsyaAllah.. :)

No comments:

ADs