2.23.2008

Masjid Kritstal Hadhari

aSaya melihat dari jauh satu bangunan berupa masjid atau madrasah dalam deretan model masjid di Taman Tamadun Islan Hadhari. Namun ia bukan nya sebuah madrasah atau masjid tetapi ini merupakan 'tandas' yang architecturenya saperti madrasah atau masjid. Cuba bayangkan kencing dan buang air besar dalam bangunan yang se akan akan surau atau masjid. Sungguh menghinakan. Katalah kos membina tanda ini 1 juta, masjid kristal 10 juta, dewan kahwin bentuk masjid 10 juta: dimanakah perginya baki 279 juta??

Masjid ini mungkin berharga 10 juta tetapi di mana pergi nya 290 juta lagi pembelanjaan untuk membina Taman Tamadun Islam.


Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man Terengganu adalah bukti bagaimana Pemerintahan UMNO mencuri duit rakyat atas nama islam. Taman tema ini yang hanya terdiri dari sebuah masjid , sebuah dewan awam dan beberapa model masjid telah memakan belanja lebih dari 300 juta ringgit dan duit itu datang dari dana yang sepatutnya di belanjakan untuk menolong orang miskin dan kebajikan ummah namun telah di belanja dengan begitu tidak bertanggung jawab untuk tujuan mencuri duit rakyat melalui pelaksanaan projek yang di beri terus kepada kroni mereka Patrick Lim.

Membiarkan masjid di bina oleh orang kafir sungguh menghinakan , membiarkan duit rakyat di curi berjuta ringgit lagi menghinakan rakyat Terengganu.

Ini adalah dewan yang berbentuk masjid di mana orang ramai boleh menyewa untuk melangsungkan masjlis kahwin yang mungkin akan di sertakan dengan nyanyian dan muzik . Cuba bayangkan menyanyi dan mendendangkan muzik dalam bangunan yang berbentuk masjid. Amat menghinakan. Bangunan ini mungkin berharga 10 juta , dan kalau di campur dengan kos anggaran masjid kristal 10 juta , ia masih berjumlah 20 juta. Dimana lagi 280 juta pergi.




Ini bukan nya sebuah madrasah atau masjid tetapi ini merupakan 'tandas' yang berupa madrasah atau masjid. Cuba bayangkan kencing dan buang air besar dalam bangunan yang se akan akan surau atau masjid. Sungguh menghinakan. Katalah kos membina tanda ini 1 juta . Jumlah yang kita hitung masih berjumlah 21 juta . Dimana pergi nya 279 juta lagi.






Adakah 279 juta di gunakan untuk membina struktur yang sebesar 'gok' tembakau saperti gambar di tepi ini . Adakah 279 juta di gunakan untuk membina lebih kurang 15 model masjid yang sebesar tempat menunggu bas ?

Dimanakah pergi nya 279 juta kalau tidak ia berada di dalam saku Patrick Badawi dan Khairy yang menjadi rakan setia nya. Adakah 279 juta duit yang sepatutnya di belanja kepada rakyat berada di dalam saku pemimpin UMNO terengganu untuk mengenyangkan perut mereka selepas menipu ummah Terengganu. Sungguh laknat mereka mereka ini.

Inilah contoh model masjid yang di bina yang hanya sebesar tempat tunggu bas atau sebesar tempat tunggu bas dua tingkat dan didalam nya tiada bilik atau ruang untuk masuk melainkan power generator.
279 juta duit rakyat Terengganu di bazir dan di curi atas nama Islam dan shiar Islam, Inilah penghinaan yang sangat besar di bawah fahaman sekular berkulit Islam yang di panggil Islam Hadhari.

No comments:

ADs